اخبار انتشارات کتیبه نوین

فینالیست‌های جوایز رنودو ۲۰۱۹ معرفی شدند

فینالیست‌های جوایز رنودو ۲۰۱۹ معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اکتوالیته، یک روز پس از آن که جایزه گنکور فینالیست‌هایش را شناخت، جایزه رنودو نیز نامزدهای نهایی رقابت امسال خود را معرفی کرد.

در بخش داستانی فرانسوی ‌زبان، پنج رمان به عنوان فینالیست انتخاب شدند که نخستین آن‌ها «خانه»‌ نوشته اما بکر بود که توسط خانه نشر فلاماریون منتشر شده است.

بعد از آن کتاب «سهم پسران» نوشته ژان-لوک کوتالم که توسط  استاک منتشر شده به بخش نهایی راه یافت. اثر «رقص دیوانه» نوشته ویکتوریا ماس منتشرشده توسط آلبین میشل اثر سوم راه یافته بود.

در نهایت «جنگل‌های قرمز» ژان-نوئل اورنگو منتشرشده توسط گرست و «چرا وقتی راه می‌روی می‌رقصی؟» نوشته عبدالرحمان ای وابری اثر انتشارات جی‌سی لاته لیست پنج اثر راه یافته به بخش پایانی را تکمیل کردند.

در بخش غیرداستانی، سه اثر برای رسیدن به مرحله نهایی انتخاب شدند. آن‌ها «لا برویه: پرتره خودمان» نوشته ژان-میشل دلاکومپته از انتشارات رابرت لافونت، «سینمای خیلی گران فرانسه» نوشته اریک نویهوف از انتشارات آلبین میشل و «در غیاب» نوشته مارتین رابودی از انتشارات گالیمار بودند.

هیات داوران روز دوشنبه چهارم نوامبر جوایز نهایی خود را به برندگان اهدا می‌کند. کریستین ژودیسِلی رییس هیات داوران امسال و فردریک بایگبدر، پاترک بسون، دومینیک بونا، ژرژ-اولیویه شاتورینا، ژروم گارسین، لویی جاردل، فرانس-اولیویه گیسبرت، ج‌ام‌جی لوکلزیو و ژان-نوئل پانکراتسی اعضای داوری امسال را تشکیل می‌دهند.

در مرحله قبلی، از میان ۱۶ رمان و ۹ کتاب غیرداستانی که در دور اول جایزه رنودو ۲۰۱۹ انتخاب شده‌بودند، ۸ رمان و ۶ کتاب غیرداستانی به دور دوم راه یافته بودند.

جایزه رنودو ۲۰۱۸ والری مانتو را برای نوشتن رمانی با عنوان «شیار» به عنوان برنده این جایزه معتبر برگزیده بود. این کتاب درباره خشونت در ترکیه بود. در بخش کتاب غیرداستانی نیز کتاب «با همه همدلی‌ام» نوشته اولیویا لامبرتری از انتشارات استوک به عنوان برنده انتخاب شده بود.

جایره ادبی گنکور روز دوشنبه از «عطش» املی نوتومب، «‌سهم پسران» ژان لوک کوتالم، «‌همه‌ انسان‌ها به یک روش زندگی نمی‌کنند»‌ ژان پل دوبوا و «جهان بیرونی»‌ نوشته اولیویه رولین به عنوان آثاری که به بخش نهایی این رقابت راه‌یافته‌اند، نام برد.

به این ترتیب یک اثر مشترک درمیان منتخبان این دو جایزه مهم ادبی فرانسه جای گرفته است.

اخبار انتشارات کتاب کتیبه نوین

صفحه اصلی سایت انتشارات کتیبه نوین

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *