اخبار انتشارات کتیبه نوین

نخستین ترجمه ایتالیایی بوستان سعدی چاپ شد

کتاب درآمد نوشتن کتاب درآمد نویسنده درامد چاپ کتاب درخواست کمک برای چاپ کتاب دریافت شابک از اداره کتاب دستگاه چاپ دستگاه چاپ افست دفتر فنی انتشارات کتاب راه‌های چاپ کتاب راههای چاپ کتاب راهنای چاپ کتاب راهنمای چاپ کتاب راهنمای چاپ کتاب راهنمای چاپ کتاب کتاب ناشر مؤلف راهنمای نشر کتاب راهنمای نوشتن کتاب راهنمایی برای چاپ کتاب راهنمایی چاپ کتاب رزومه کتاب روال چاپ روش تبدیل پایان نامه به کتاب روش‌های تبدیل پایان نامه به کتاب زمان چاپ کتاب زینک جلد زینک چاپ کتاب زینک چهار رنگ کتاب زینک چهار رنگ چاپ کتاب زینگ سازمان چاپ کتاب سایت چاپ کتاب سایت چاپ کتاب درسی سایز استاندارد چاپ کتاب سایز استاندارد کتاب سایز فونت کتاب سلفون‌کشی سیر اخذ مجوز کتاب سیر چاپ کتاب سیر چاپ و اخذ مجوز کتاب سیستم جامع صدور مجوز چاپ و نشر کتاب شابک گرفتن برای کتاب شرایط چاپ کتاب شرایط چاپ کتاب و پایان نامه شرایط چاپ کتاب شرایط چاپ یک کتاب شرایط چاپ یک کتاب چیست رمان شعر خود را چگونه کتاب کنم

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین ترجمه‌ ایتالیایی «بوستان» سعدی با عنوان «بوستان، راهنمانامه‌ای از حکمت اخلاقی و معنوی قرن هفتم ایران» به تازگی با برگردان، مقدمه و حواشی کارلو سکونه، استاد ادبیات فارسی دانشگاه بولونیا و ایران‌شناس توسط انتشارات «چنترو اسد بی ـ آمازون ای پی» (سیاتل)، به‌تازگی منتشر و عرضه شده است.

این کتاب ترجمه‌ کامل «بوستان» است که مقدمه‌ پژوهشی- علمی، کتاب‌شناسی و فرهنگ معانی در آن گنجانده شده است. همچنین بیش از هزار و چهل پاورقی آن، خواننده‌ ایتالیایی را برای درک مفاهیم دشوار متن راهنمایی می‌کند. ترجمه کتاب با وفاداری به اصل متن، مصرع به مصرع برگردان و به طور عمودی در صفحه چیده شده است. وفاداری ترجمه، وفاداری‌ای عروضی نیست ولی به ریتم ابیات توجه ویژه‌ای شده و از این رو به ترجمه‌ای منظوم نزدیک است.

پیش از این از آثار سعدی در ایتالیا پنج ترجمه از «گلستان» و یک ترجمه‌ منتخب از «دیوان» (با صد و یک غزل) منتشر شده بود.

بوستان جهان آرمانی فرهنگ ایرانی است، فرهنگی که در پرتو ذوق حکیمانه وجامع‌نگرانه‌ شیخ شیراز و با استفاده از اندیشه‌های ایران پیش از اسلام و تلفیق و ترکیب آن با تعالیم اسلامی سرشار و گرانبار شده است. بوستان سعدی به میزان گلستان در غرب شهرت ندارد و این اثر به همراه سایر آثار سعدی یا بخش‌ها و گزیده‌هایی از آن به زبان‌های اروپایی و جز آن ترجمه شده است.

اخبار انتشارات کتاب کتیبه نوین

صفحه اصلی سایت انتشارات کتیبه نوین

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *