اخبار انتشارات کتیبه نوین

حضور ۵۷۰ ناشر در نمایشگاه کتاب خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جوروند در مراسم افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان و دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال استان اظهار کرد: اظهار کرد: مقوله کتاب در فرهنگ دینی ما مقوله بسیار مقدسی است؛ در فرهنگ شیعی به صورت خاص تر در ایران و به ویژه در خوزستان جلوه های ویژه رنگارنگ و مختلفی را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه مردم خوزستان اهل کتاب، مطالعه، فرهنگ و هنر و علاقمند به این حوزه ها هستند، افزود: دوازدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان سال گذشته یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان فروش کتاب داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به افزایش تعداد ناشران حاضر در نمایشگاه تصریح کرد: تعداد ناشران از ۳۵۰ نفر در سال گذشته به ۵۷۰ نفر در سال جاری افزایش پیدا کرد.

جوروند ادامه داد: سال گذشته نزدیک به ۵۵۰ میلیون تومان بُن کتاب داشتیم که این مبلغ نیز امسال به ۸۰۰ میلیون تومان افزایش داشت.

وی عنوان کرد: پرونده برگزاری همه نمایشگاه های برگزار شده در استان ها ۶ روزه بسته می شود ولی نمایشگاه خوزستان هفت روزه خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان کرد: یکی دیگر از نمایشگاه کتاب امسال این است که امسال برنامه های جنبی و منتوعی در حوزه های مختلف داشته باشیم.

جوروند با اشاره به اینکه امسال زمینه ای فراهم شد که تمام ناشران و کتابفروشی های باقدمت حضور دارند، گفت:  انجمن های فرهنگی علاقمند نیز غرفه دار در این نمایشگاه هستند.

وی اظهار کرد: فضای متنوعی فارغ از ارائه کتاب داریم که در کنار آن سلسه فعالیت های فرهنگی و هنری هم تعریف شده و در مقایسه با استان های دیگر بنا به اعلام مسئولان کشوری برنامه های متنوع تری داریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با تقدیر از همکاری سازمان های مختلف در برگزاری این نمایشگاه خصوصا نیروی انتظامی برای تأمین امنیت، سازمان برنامه و بودجه برای اختصاص اعتبارات مختلف و همچنین استاندار خوزستان گفت: در خوزستان محققان و پژوهشگران بزرگی در حوزه های مختلف علمی، دینی و مذهبی داشتیم که اسم آن ها بر تارک علم، مطالعه و کتاب می درخشد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیزدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان همزمان با دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال استان از تاریخ ۱۷ بهمن ماه تا ۲۳ بهمن ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی برو علاقه‌مندان و فعالان در این حوزه‌ها می‌توانند از ساعت ۹ تا ۱۲ صبح و ۱۶ تا ۲۲ نیز از بخش‌های مختلف دیدن کنند.

اخبار انتشارات کتاب کتیبه نوین

صفحه اصلی سایت انتشارات کتیبه نوین

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *